Postkod Fjb

Vinterträna!

Publicerad 2016-01-23 07:23:00 i Allmänt,

Oj, då var det dags att kicka igång mitt tränings jag igen. Det går inte för mig att bli stilla. Jag deppar verkligen ihop på riktigt, minst gått upp 3-5 kg. Har nu börjat lyssna på en träningspodd med Lufsan och Jessica, som diskuterar allt från träning under vintern och vikt. Älskar när de tar upp detta med att kvinnors idealvikt inte är 60 kg, som det manliga könnet tycks tro.. (inte alla, men många!) Förr var min idealvikt inte över 70. Nu väger jag närmare 80!! Mår verkligen som bäst runt 75. Lite upp eller ner gör ju detsamma, men när vågen visar nästan 80 vill jag nästan bara spy. Jag fixar inte det! Ätstörning? Nja, mer bara att jag trivs inte! Jag säger inte att det är fel om man väger så mycket, men för mig är det jobbigt då jag mår riktigt dåligt över choklad och godis kilona!! Jag måste ha rörelse för att må bra och det är ju ett sundhetstecken. Till dom som vill ha mig till träningsnärkoman så kan jag bara säga: Nää, jag tränar för mig själv, för att jag ska må bra. Min kropp är byggd för träning och att röra på sig. 3-5 ggr i veckan är inte att överdriva! Det är kanske dags att röra på sig lite till mans.. Jag ska göra 5 km löpning idag! Bättre än riktiga lyckopiller... Vad skall du göra?


Tips från min vän J.. Nu besatt!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela