Postkod Fjb

Våga öppna arkivet..

Publicerad 2016-01-15 12:45:27 i Allmänt,

På SVTs oppnaarkiv.se  har det hänt en hel del. Börja kolla en serie häromdagen som tyvärr plockades bort, så hann bara precis se första delen. Gått och funderat länge om jag skulle och när man väl ska..då plockas den bort. Hoppas den slutade något så när väl. Hemsk var den så det var kanske lika bra att jag slapp slutet. Tänkte dock tipsa om några riktigt väl bevarade pärlor.. 
Den första är faktiskt en gammal favorit till mig som jag älskade när den gick på tv typ 96. Har faktiskt så starka minnen av den att jag tänkt lite av och an på den genom åren. Sjukt kul att se om och inse att så många av ungdomarna som än idag är skådisar.. Spännande, spöklig och mysig på samma gång. En bra historia som sätter sig och håller en fast..


Mitt andra tips är också en serie med spänning i 5 delar. Den svarta cirkeln. Läskig så man knappt vågar andas. Trots sin ålder så får den än att hoppa i soffan. Ganska aktuell egentligen med tanke på att den handlar om terrorister som slår till mot Stockholm.  Rekommenderar denna med Stefan Sauk.. 


Och sist men inte minst, en j* klassiker. Jonas Gardells En komiskers uppväxt med bl a Björn Kjellman. Denna är inte bara tragisk och sorglig.. (Rolig ibland).. Den är verkligen en tankeställare om vad som sker när barn är elaka mot varandra och man driver det för långt.. Se denna! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela